Skip links

Καινοτομία, CrowdFunding & «I make Rotterdam»

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Καινοτομία, σε συνέχεια του σεμιναρίου που υλοποιήθηκε σχετικά με το Crowdfunding, παρουσιάζει ένα σύγχρονο, καινοτόμο παράδειγμα χρήσης του νέου αυτού τρόπου χρηματοδότησης.

Όλο και περισσότερο στον σημερινό κόσμο, η ανάπτυξη έχει χρηματοδοτηθεί από την ευκαιρία για να βγάλει κάποιος χρήματα και όχι για μια κοινόχρηστη ανάγκη. Αυτή η λογική πολλές φορές δύσκολα προωθεί την καινοτομία, ενώ παρά τις εξελίξεις οι ανάγκες των ανθρώπων παραμένουν κενές.
Τα τελευταία χρόνια αρχίζουμε και βλέπουμε έργα που χρηματοδοτούνται από Crowdfunding. Όπως είναι γνωστό, το Crowdfunding επιτρέπει σε πολλούς ανθρώπους να αναλάβουν μικρό κίνδυνο στη χρηματοδότηση ενός έργου – project.
Πάμε λοιπόν, να γνωρίσουμε ένα ιδιαίτερα έξυπνο και πρωτότυπο τρόπο υλοποίησης ενός project μέσω Crowd funding.

Ολλανδία – Rotterdam

Οι άνθρωποι του Ρότερνταμ δεν ήταν σε θέση να διασχίζουν με ασφάλεια τις μεγάλες λεωφόρους και το εμπόριο έπασχε καθώς τμήματα της πόλης ήταν αποκομμένα μεταξύ τους. Η λύση στο ζήτημα αυτό, ήταν η κατασκευή μιας πεζογέφυρας. Κυβερνητικά στελέχη , ωστόσο , δεν ήταν σε θέση να την εντάξουν σε κάποιο προϋπολογισμό για την κατασκευή της εδώ και 30 χρόνια. Γνωρίζοντας ότι η γέφυρα απαιτείται να γίνει άμεσα, ένα αρχιτεκτονικό γραφείο με το όνομα Zones Urbaines Sensibles, ανέλαβε την αποστολή να διεκδικήσει εκ νέου το δημόσιο ρόλο του αρχιτέκτονα. Αποφάσισε λοιπόν, να σχεδιάσει και να εκτελέσει το project που θα έδινε λύση στο πρόβλημα μέσω Crowdfunding.
Έτσι ξεκίνησε το project για την κατασκευή της ξύλινης γέφυρας Luchtsingel. Ποιο είναι όμως το στοιχείο εκείνο που έδωσε ώθηση στο έργο;

I-Make-Rotterdam-Luchtsingel-Footbridge-5-537x358
Δεν είναι άλλο παρά η πραγματική ανάγκη των ίδιων των κατοίκων της πόλης. Οι πολίτες αγοράζουν το ξύλο για την κατασκευή της πεζογέφυρας και πιο συγκεκριμένα μία σανίδα στην οποία αναγραφόταν το όνομα τους σαν χορηγός! Η κατασκευή, ξεκίνησε αρχικά με τη χρηματοδότηση των πολιτών καθώς πάνω από $130.000 έθεσαν οι ιδιώτες από την έναρξή της κατασκευής το 2012. Οι κάτοικοι αγόρασαν μια σανίδα για 32,50 δολάρια και ένα τμήμα της γέφυρας για 162,50 δολάρια. Αφού λοιπόν, ήταν ήδη υπό κατασκευή το έργο με τίτλο «I make Rotterdam», το στοίχημα είχε κερδηθεί καθώς με τη μεγάλη ανταπόκριση των κατοίκων της πόλης, το project κατάφερε να λάβει και κρατική επιχορήγηση . Αυτή η επιχορήγηση πρόσθεσε άλλα 4.000.000 δολάρια για την ολοκλήρωση της υποδομής. Η γέφυρα έχει 390 μέτρα και είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι συνδέει την πόλη με τρόπο ώστε να αποτελεί ένα ασφαλές μονοπάτι για πεζούς ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την οικονομική ανάπτυξη σε μια πολύ αναγκαία περιοχή του Ρότερνταμ.

5138889bb3fc4bfdb300008e_luchtsingel-zus-hofbogen-bv_210_luchtsingel_photo_fase2_02-528x351

Το Crowdfunding έφερε ένα άλλο διαφορετικό τρόπο σκέψης και αντίληψης των προβλημάτων σε σχέση με τον παραδοσιακό που επικρατεί, ενώ το σύνθημα του έργου ήταν «Όσο περισσότερα δίνετε τόσο μεγαλύτερη θα είναι η γέφυρα». Το έργο του Ρότερνταμ αποδεικνύει ότι δεν χρειάζεται να περιμένουμε τα πάντα από τους δήμους ή το κράτος. Η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να κάνει ένα όραμα και μια ανάγκη να γίνει πραγματικότητα καθώς πλέον υπάρχουν και άλλοι τρόποι να συγκεντρωθούν οι απαραίτητοι πόροι.

X