Skip links

Αναφορά για τις Δραστηριότητες Ανάπτυξης Ικανοτήτων Νέου Διαμεσολαβητή

Με ιδιαίτερη χαρά θα θέλαμε να ανακοινώσουμε την κυκλοφορία της Αναφοράς για τις Δραστηριότητες Ανάπτυξης Ικανοτήτων Νέου Διαμεσολαβητή, ενός τριήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο λόγω της πανδημίας υλοποιήθηκε διαδικτυακά από τέσσερις εταίρους του έργου: Jugend- & Kulturprojekt e.V. -JKPeV (Γερμανία), KAINOTOMIA (Ελλάδα), CSC Danilo Dolci και Mine Vaganti (Ιταλία) με τη συμμετοχή νέων με ή και χωρίς μεταναστευτικό υπόβαθρο από τις χώρες των εταίρων οργανισμών και πολλές άλλες. Η Δραστηριότητες Ανάπτυξης Ικανοτήτων Νέων Διαμεσολαβητών βασίστηκε σε μη τυπικές μεθόδους και σε διαδικασίες συνεργατικής εκμάθησης, καθώς και στην PRIORITY Μεθοδολογία που είχε προγενέστερα αναπτυχθεί στα πλαίσια του έργου.

Ο κύριος στόχος των δραστηριοτήτων αυτών ήταν να ενδυναμώσουν τους νέους και να τους εξοπλίσουν με δεξιότητες και γνώσεις, κάνοντάς τους έτσι να γίνουν νέοι διαμεσολαβητές και – ταυτόχρονα – επιτρέποντάς τους να προσεγγίσουν τους συνομηλίκους τους σε κίνδυνο περιθωριοποίησης και ριζοσπαστικοποίησης, ενεργώντας ως πολλαπλασιαστές της ένταξης. Επιπλέον, η εκπαίδευση εισήγαγε το θέμα της διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης ως εργαλείου ένταξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης.

Οι στόχοι των Δραστηριοτήτων Ανάπτυξης Ικανοτήτων Νέου Διαμεσολαβητή ήταν οι εξής:

• Να ενισχύσουν τις ικανότητες κατάρτισης με στόχο την υποστήριξη της ένταξης των ντόπιων και μεταναστών/προσφύγων νέων.

 Να ενδυναμώσουν και να εξοπλίσουν τους νέους με δεξιότητες και γνώσεις προκειμένου να γίνουν νέοι διαμεσολαβητές που προσεγγίζουν τους νέους που κινδυνεύουν από περιθωριοποίηση και ριζοσπαστικοποίηση και λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές της ένταξης.

• Να επιτρέψουν στους νέους να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν τη διαπολιτισμική διαμεσολάβηση ως εργαλείο ένταξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης, με ενεργή παρέμβαση στον κοινωνικό διάλογο και προωθώντας μια θετική αλληλεπίδραση βασισμένη στην ενεργό και αποτελεσματική ακρόαση.

Η διαδικτυακή εκπαίδευση περιλάμβανε μια διαφοροποιημένη ομάδα μαθητών από πολλές ευρωπαϊκές και μη ευρωπαϊκές χώρες, ηλικιακές ομάδες, με διαφορετικές δεξιότητες και γνώσεις και από διαφορετικούς τομείς εργασίας, οι οποίοι δήλωσαν περισσότερο από ικανοποιημένοι με την επίτευξη του προσωπικού τους στόχου: να μάθουν πώς να γίνουν Νέοι PRIORITY Διαμεσολαβητές.

Χάρη στις Δραστηριότητες Ανάπτυξης Ικανοτήτων Νέου Διαμεσολαβητή, οι συμμετέχοντες συζήτησαν και μοιράστηκαν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις απόψεις τους για τα ακόλουθα τρία βασικά θέματα:

1: Πώς να είσαι καλός Διαμεσολαβητής: Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν: 1) την έννοια της μη τυπικής εκπαίδευσης και τη διαφορά μεταξύ τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. 2) τον ρόλο ενός εργαζομένου στον τομέα της νεολαίας στην κοινωνική ενσωμάτωση και ένταξη. 3) τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ένας διαμεσολαβητής στον 21ο αιώνα για να υποστηρίξει και να προωθήσει με επιτυχία την ένταξη και την κοινωνική ενσωμάτωση.

2: Η δύναμη της Διαπολιτισμικής Διαμεσολάβησης: Κατά τη δεύτερη ημέρα, οι συμμετέχοντες έμαθαν στη θεωρία και στην πράξη τι είναι η διαπολιτισμική διαμεσολάβηση και τη σημασία της στην πρόληψη της περιθωριοποίησης και της ριζοσπαστικοποίησης των νέων. Χρησιμοποιήθηκαν μελέτες περιπτώσεων και παιχνίδι ρόλων προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω αυτές οι συγκεκριμένες μέθοδοι επίτευξης διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης. Επιπλέον, το θέατρο φόρουμ και οι διαφορετικές καλλιτεχνικές προσεγγίσεις παρουσιάστηκαν ως επιτυχημένα εργαλεία για την επίτευξη διαπολιτισμικού διαλόγου και διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης.

3: Κουλτούρα και Διαμάχη: Την τελευταία ημέρα εκπαίδευσης, συζητήθηκε η έννοια του πολιτισμικού σοκ και οι συμμετέχοντες διδάχθηκαν την ανάπτυξη διαπολιτισμικής ευαισθησίας. Οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν πώς να ενισχύσουν τις διαπολιτισμικές τους ικανότητες, τον τύπο των εμποδίων στη διαπολιτισμική επικοινωνία και το πώς να χρησιμοποιήσουν θετικές διαπολιτισμικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των αρνητικών στερεοτύπων.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη Διαπολιτισμική Διαμεσολάβηση; Στη συνέχεια, μπορείτε να εξερευνήσετε τις αναφορές των εταίρων οργανισμών για τις Δραστηριότητες Ανάπτυξης Ικανοτήτων και την περίληψή τους, οι οποίες παρέχουν μια επισκόπηση αυτής της μαθησιακής εμπειρίας, συμπεριλαμβανομένων των σχολίων και των προτάσεων των συμμετεχόντων. Όλες οι αναφορές είναι διαθέσιμες online δωρεάν!

Μπορείτε να κατεβάσετε τις εθνικές αναφορές κάθε εταίρου και τη σύνοψη όλων των εθνικών αναφορών στους ακόλουθους συνδέσμους:

X