Skip links

Τα αποτελέσματα της ερευνητικής φάσης είναι έτοιμα!

Η ερευνητική φάση του Έργου TeleGrow επιβεβαίωσε ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει. Αυτός ο νέος τρόπος εργασίας έχει δείξει ότι βελτιώνει την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, την παραγωγικότητα και την ικανοποίηση τόσο των εργαζομένων όσο και των εταιρειών. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εταιρείες και οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να στοιχηματίζουν σε αυτόν τον νέο τρόπο εργασίας.

Ωστόσο, η εξάπλωση της τηλεργασίας απαιτεί περαιτέρω βελτιώσεις τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από τους εργοδότες, καθώς προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες και οφέλη. Προχωράμε προς έναν υβριδικό τρόπο εργασίας που απαιτεί ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων και πολιτισμικές αλλαγές που συνδέονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Κατά τη φάση της έρευνας, οι εταίροι ανέλυσαν το πλαίσιο της τηλεργασίας, το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων για άτομα άνω των 50 ετών, καθώς και τα εμπόδια και τις πεποιθήσεις που θα οδηγήσουν ή θα περιορίσουν την υιοθέτηση της τηλεργασίας. Ο στόχος της ερευνητικής φάσης ήταν η απόκτηση πολύτιμων γνώσεων για την ανάπτυξη ενός χρήσιμου εκπαιδευτικού εργαλείου που θα βοηθήσει τους εργαζόμενους άνω των 50 ετών να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να προσαρμοστούν αποτελεσματικά στη νέα πραγματικότητα της εξ αποστάσεως εργασίας.

Από τη μία πλευρά, η έρευνα έδειξε ότι οι περισσότερες χώρες έχουν προσαρμόσει τη νομοθεσία τους για να προωθήσουν την τηλεργασία και να εγγυηθούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων και των εργοδοτών, λόγω της κατάστασης της πανδημίας.

Από την άλλη πλευρά, έδειξε ότι οι εργαζόμενοι άνω των 50+ έχουν λιγότερες ψηφιακές δεξιότητες από τους νεότερους εργαζόμενους και αντιμετωπίζουν περισσότερες προκλήσεις όσον αφορά την απόκτηση αυτών των νέων δεξιοτήτων, αν και είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δείχνουν δυναμικότητα και καλή στάση απέναντι στην αναβάθμιση δεξιοτήτων.

Η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της ΕΕ έχει καταστεί απαραίτητη για την απασχολησιμότητα και την ανταγωνιστικότητα. Ως εκ τούτου, το ψηφιακό χάσμα έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη πολιτικών και προγραμμάτων σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. Σύμφωνα με την έρευνά μας, οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απαραίτητες για την προώθηση της τηλεργασίας, αλλά οι κοινωνικές δεξιότητες είναι ακόμη πιο σημαντικές για τους εργοδότες.

Η έρευνα έχει εμβαθύνει στις ψηφιακές και κοινωνικές δεξιότητες που είναι πιο σημαντικές για την τηλεργασία και στις οποίες πρέπει να επικεντρωθεί η εκπαίδευση. Και επίσης, σε μια βασική πτυχή για να ξεπεράσουμε το ψηφιακό χάσμα των 50+, καθώς χρειαζόμαστε καλό εκπαιδευτικό υλικό με καλές στρατηγικές μάθησης προσαρμοσμένες για ενήλικες εκπαιδευόμενους.

Περίπου 500 άτομα συμμετείχαν σε αυτήν την έρευνα: 257 εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι ΕΕΚ, 229 πάροχοι και εκπαιδευτές ΕΕΚ, μέσω ερευνών και 34 εκπρόσωποι επιχειρήσεων, μέσω 6 ομάδων εστίασης και η έρευνα αυτή αναπτύχθηκε από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο 2021 από τη Florida ως συντονιστή εταίρο.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα συμβάλουν στην ανάπτυξη των ακόλουθων φάσεων του Έργου TeleGROW, που περιλαμβάνουν τοn σχεδιασμό του κόμβου TeleGrow και το εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιώντας στρατηγικές που είναι πιο αποτελεσματικές για την εκπαίδευση ενηλίκων, βελτιώνοντας έτσι τον αντίκτυπο του έργου.

  • Τελική έκθεση TeleGrow (Αγγλικά)

Αυτό το έγγραφο περιλαμβάνει την ανάλυση και τα συμπεράσματα της ερευνητικής φάσης που αναπτύχθηκε στο έργο TeleGrow από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 2021 στην Ιταλία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ισπανία.

IO1 Τελική Αναφορά
  • Σύνοψη της ερευνητικής φάσης TeleGrow (Αγγλικά)

Αυτό το έγγραφο περιλαμβάνει τα κύρια συμπεράσματα της ερευνητικής φάσης που αναπτύχθηκε στο έργο TeleGrow από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 2021 στην Ιταλία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ισπανία.

ΙΟ1 Συνοπτική Αναφορά
  • Διαδραστική έκθεση TeleGrow

Η διαδραστική έκδοση θα είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο του έργου: https://telegrow.erasmus.site/

X