PANEL – PANdemic emergency and E-Learning: innovative learning and teaching methodologies
Περιγραφή Έργου
Η τρέχουσα πανδημία της Covid-19 άλλαξε τις εκπαιδευτικές μεθοδολογίες, καθώς οι δραστηριότητες που επρόκειτο να διεξαχθούν δια ζώσης έπρεπε να μετατραπούν σε διαδικτυακές. Η κατάσταση αυτή παρείχε μια άνευ προηγουμένου εμπειρία όσον αφορά την ηλεκτρονική μάθηση, η οποία πρέπει να διατηρηθεί, καθώς η εκπαίδευση θα χρησιμοποιεί όλο και περισσότερες υβριδικές μορφές μάθησης στο μέλλον προκειμένου να δημιουργηθούν εξατομικευμένες και ευέλικτες εκπαιδευτικές διαδρομές. Στο πλαίσιο αυτό, οι ψηφιακές δεξιότητες και η χρήση ψηφιακών εργαλείων επικοινωνίας αποτελούν κρίσιμα ζητήματα για τους εκπαιδευτές ενηλίκων, προκειμένου να είναι σε θέση να οργανώσουν και να υλοποιήσουν διαδικτυακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, δεδομένου ότι η καινοτομία στην εκπαίδευση μετριέται με γνώμονα τη μεθοδολογική δημιουργικότητα και την ικανότητα ανταπόκρισης στις κοινωνικές αλλαγές. Επιπλέον, υπάρχουν ενήλικες που έχουν χαμηλού επιπέδου ψηφιακές δεξιότητες, γεγονός που τους εμποδίζει να παρακολουθήσουν και να ολοκληρώσουν διαδικτυακά μαθήματα στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Κατά συνέπεια, το PANEL – PANdemic emergency and E-Learning: καινοτόμες μεθοδολογίες μάθησης και διδασκαλίας, ένα έργο Erasmus+ διάρκειας 28 μηνών, σχεδιάστηκε με στόχο την εξοικείωση των ενηλίκων με τα ψηφιακά εργαλεία και την ψηφιακή τους επιμόρφωση, ώστε να είναι σε θέση να παρακολουθούν με επιτυχία διαδικτυακά μαθήματα. Επιπλέον, το έργο στοχεύει στο να διευκολύνει τους εκπαιδευτές ενηλίκων να υιοθετήσουν μεθοδολογίες που βοηθούν τους ενήλικες, οι οποίοι δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα, να εμπλακούν πιο ενεργά κατά τη διάρκειά τους.
Περισσότερες πληροφορίες για το έργο μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΟΜΑΔΕΣ-ΣΤΟΧΟI
Το έργο PANEL αντιμετωπίζει τις ανάγκες των ακόλουθων ομάδων-στόχων:
– εκπαιδευτές ενηλίκων
– ενήλικα άτομα με χαμηλού επιπέδου ψηφιακές δεξιότητες.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ EΡΓΟΥ
Το έργο PANEL έχει τους ακόλουθους στόχους:
– να παράσχει στους εκπαιδευτές ενηλίκων προτάσεις και ψηφιακά εργαλεία για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης,
– να βελτιώσει τις εκπαιδευτικές μεθοδολογίες σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης,
– να παρακινήσει τους ενήλικες με χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες να είναι πιο ενεργοί σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης.
PANEL
Αποτελέσματα Έργου
-
ΑΕ1:
Το ΑΕ1 είναι μια αναφορά που περιέχει τα αποτελέσματα της ανάλυσης της έρευνας που διεξήχθη με ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτές ενηλίκων και εκπαιδευόμενους σχετικά με τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι δύο στα διαδικτυακά μαθήματα μαζί με τις διδακτικές και μαθησιακές τους ανάγκες. Περιλαμβάνει επίσης μια ανάλυση των καλών πρακτικών που σχετίζονται με τις εκπαιδευτικές μεθοδολογίες σε περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης σε συνάρτηση με τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται σε όλες τις χώρες-εταίρους. Η αναφορά θα αναδεικνύει τις πιο αποτελεσματικές μεθοδολογίες προς εκπαιδευτική χρήση σε περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης σε σχέση με τους 4 καθορισμένους τομείς κατάρτισης: εκμάθηση ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικά εργαστήρια, σωματική και ψυχική ευεξία και ΤΠΕ.
ΑΕ2:
Το ΑΕ2 είναι η φάση προετοιμασίας των πιλοτικών μαθημάτων που θα αναπτυχθούν σύμφωνα με τις δυσκολίες που έχουν ήδη εντοπιστεί σε μεθοδολογικό επίπεδο (εκπαιδευτές) και στη χρήση της τεχνολογία της πληροφορίας ή/και των πολυμέσων, αξιοποιώντας τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν ήδη καθοριστεί, με στόχο να ξεπεραστούν αυτές οι δυσκολίες. Θα παραχθούν δύο τύποι φύλλων: ένα φύλλο τεχνικής υποστήριξης για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων (π.χ. προβλήματα βίντεο, ήχου, διαμοιρασμού οθόνης, χρήσης του chat κ.λπ.) και μεθοδολογικά φύλλα σύμφωνα με τους 4 εκπαιδευτικούς τομείς (εκμάθηση ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικά εργαστήρια, σωματική και νοητική ευεξία και ΤΠΕ), πάνω στα οποία θα βασιστεί η ανάπτυξη των πιλοτικών προγραμμάτων για κάθε έναν από αυτούς τους τομείς.
ΑΕ3:
Το ΑΕ3 είναι οι κατευθυντήριες γραμμές υλοποίησης (για κάθε εκπαιδευτικό τομέα) που απευθύνονται στους εκπαιδευτές και αφορούν τα εκπαιδευτικά μονοπάτια ηλεκτρονικής μάθησης, προκειμένου αυτοί να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τις μεθοδολογίες και να τροποποιούν τις εκπαιδευτικές τους μεθόδους στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής μάθησης με βάση την πιλοτική εφαρμογή και την αξιολόγηση αυτών των εκπαιδευτικών μονοπατιών. Οι κατευθυντήριες γραμμές παρουσιάζονται ως έγγραφο που αποτελείται από κάρτες, οι οποίες περιλαμβάνουν τους τρόπους επίλυσης των κύριων τεχνικών προβλημάτων και τις μεθοδολογίες όπως προβλέπονται από τα πιλοτικά προγράμματα. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη προγραμμάτων κατάρτισης που χρησιμοποιούν μεικτή μεθοδολογία (ηλεκτρονική και δια ζώσης) και μπορούν να προσαρμοστούν για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κατάρτισης σε περιοχές που δεν καλύπτονται από το έργο.
H Σύμπραξη
Università delle LiberEtà del FVG – ETS – συντονιστής εταίρος, Ιταλία
Περισσότερες πληροφορίες
Το University of LiberEtà είναι ένα κέντρο δια βίου μάθησης που επικεντρώνεται στην εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων. Στόχοι του είναι να αποτελεί πολιτιστικό και εκπαιδευτικό πόρο για την τοπική κοινότητα, να παρέχει σύγχρονη και συνεχή κατάρτιση, να ενθαρρύνει τον ενεργό και παραγωγικό ρόλο των μελών του μέσω πρωτοβουλιών και έργων, να αυξάνει τους πολιτιστικούς ορίζοντες, να καινοτομεί στις μεθοδολογίες διδασκαλίας και μάθησης και να συνεργάζεται με τους τοπικούς φορείς για την ενίσχυση της έννοιας της Πόλης που Μαθαίνει. Οι τομείς εξειδίκευσής του είναι ο πολιτισμός και η παράδοση, οι δεξιότητες ΤΠΕ, οι ξένες γλώσσες και πολιτισμοί, η ψυχολογική και σωματική ευεξία και τα εργαστήρια τέχνης και χειροτεχνίας. Οι δραστηριότητές του περιλαμβάνουν εκδηλώσεις, μαθήματα και οργάνωση διεθνών ανταλλαγών μαζί με τη διαχείριση και τη συμμετοχή σε διάφορα ευρωπαϊκά συνεργατικά έργα, έχοντας αναπτύξει ένα δίκτυο με περισσότερους από 60 οργανισμούς.
Κε.Δι.Βι.Μ.2 KAINOTOMIA – εταίρος, Ελλάδα
Το «KAINOTOMIA» είναι ένα Κέντρο Δια Βίου Μάθησης επιπέδου δύο (Κε.Δι.Βι.Μ2) στην Ελλάδα, το οποίο δραστηριοποιείται στο τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Το Κε.Δι.Βι.Μ2 “KAINOTOMIA” έχει υλοποιήσει περισσότερα από 60 προγράμματα συνεχούς επαγγελματικής κατάρτισης που απευθύνονται σε ανέργους, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μισθωτούς / αυτοαπασχολούμενους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, για την ανάπτυξη επαγγελματικών ευκαιριών και τη προώθηση και ένταξη τους στην αγορά εργασίας και της κοινωνίας εν γένει, μέσω καινοτόμων προγραμμάτων. Το “KAINOTOMIA” παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις και υπηρεσίες υποστήριξης και συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης σε εκπαιδευόμενους για να διευκολυνθεί η (επαν)είσοδός τους στην αγορά εργασίας. Το “KAINOTOMIA” έχει συμμετάσχει σε πολλά εθνικά προγράμματα, προσφέροντας υψηλό βαθμό εμπειρογνωμοσύνης σε θέματα κατάρτισης σε σύγχρονα πεδία, συνδυάζοντας τα με εκείνα που έχουν υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, προκειμένου να αναπτύξουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις των εκπαιδευομένων για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Ακόμη, το «KAINOTOMIA» συμμετέχει σε συγχρηματοδοτούμενα εθνικά προγράμματα με την ονομασία «σχέδια τοπικής ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας για ανέργους με βάση συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες και αναπτυξιακό δυναμικό».
Πανεπιστήμιο της Μάλαγα – εταίρος, Ισπανία
Το Πανεπιστήμιο της Μάλαγα (UMA), ένα από τα κορυφαία ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ισπανίας, ιδρύθηκε το 1972. Το UMA διαθέτει 2 πανεπιστημιουπόλεις, περισσότερους από 35.000 φοιτητές, 2.500 καθηγητές και 1900 διοικητικούς υπαλλήλους. Το UMA διαθέτει επίσης 200 εκπαιδευτικά προγράμματα, 300+ ερευνητικές ομάδες, ερευνητικά προγράμματα (425 εθνικά / 150 ευρωπαϊκά) και περισσότερες από 1.800 επαφές με επιχειρήσεις. Το UMA συνεργάζεται με 945 πανεπιστήμια παγκοσμίως και συμμετέχει ενεργά σε διεθνή, εθνικά και περιφερειακά προγράμματα καθώς και σε προγράμματα που χρηματοδοτούνται από ιδιώτες. Το UMA είναι μέλος σε περισσότερα από 100 δίκτυα και ενώσεις. Στους τομείς εξειδίκευσής του περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η εκπαίδευση, η εκπαιδευτική καινοτομία και έρευνα, η υγεία, οι ΤΠΕ, τα αγγλικά, οι ανθρωπιστικές επιστήμες και οι αθλητικές δραστηριότητες.
Solution: Solidarité & Inclusion – εταίρος, Γαλλία
Η Solution είναι μια ΜΚΟ που διεξάγει εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την προώθηση της κοινωνικής συνοχής μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης. Στόχος της ένωσης είναι να ενισχύσει την κοινωνική ένταξη των νέων προτείνοντας διάφορα είδη δράσεων προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου, ενθαρρύνοντας τη δημοκρατική συμμετοχή μεταξύ ομάδων που είναι αποκλεισμένες από την κοινωνική δυναμική, αυξάνοντας τις ήπιες και εγκάρσιες δεξιότητες των νέων, σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα για να διευρύνει ορίζοντες και να ενισχύσει τις δίκαιες δυναμικές μεταξύ των γενεών.
Escola Oficial de Idiomas de Ferrol – εταίρος, Ισπανία
Το Escola Oficial de Idiomas de Ferrol (EOI Ferrol) είναι ένα δημόσιο σχολείο σύγχρονων γλωσσών για ενήλικες στην Ισπανία, όπου οι ΤΠΕ είναι πλήρως ενσωματωμένες στη μαθησιακή διαδικασία. Το EOI Ferrol προσφέρει μαθήματα βασικού, μεσαίου και προχωρημένου επιπέδου στα γαλλικά, τα αγγλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά, τα πορτογαλικά και τα γαλικιανά, την τοπική γλώσσα. Τα περισσότερα από αυτά έχουν συμπεριλάβει διαδικτυακές αίθουσες διδασκαλίας, λειτουργώντας ως υβριδικά μαθήματα. Επιπλέον, το EOI Ferrol εστιάζει στη βελτίωση των δεξιοτήτων, ιδίως των δεξιοτήτων συνομιλίας και ακρόασης, και διοργανώνει διάφορες πολιτιστικές δραστηριότητες σύμφωνα με το πολιτιστικό υπόβαθρο των γλωσσών-στόχων. Οι μαθητές του αποτελούν έναν πολύ ετερογενή πληθυσμό όσον αφορά την ηλικία, τα ενδιαφέροντα, το κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο, τις μαθησιακές ανάγκες, τα κίνητρα, τις ικανότητες κ.λπ. Το EOI Ferrol στοχεύει να παρέχει πρόσθετες ευκαιρίες κατάρτισης στην ηλεκτρονική εκπαίδευση και να αυξήσει τον αριθμό των υβριδικών μαθημάτων στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης.
Δήμος του Modi’in – εταίρος, Ισραήλ
Από το 2008, το Modi’in του Ισραήλ είναι μια Πόλη που Μαθαίνει, η οποία διαχειρίζεται το Διεπιστημονικό Κέντρο (MDCM), ένα καινοτόμο και smart κέντρο εκπαίδευσης ενηλίκων, το οποίο λειτουργεί ως εργαστήριο και δρα καταλυτικά για την προώθηση και εφαρμογή της έννοιας της Πόλης που Μαθαίνει. Ως «Πόλη που Μαθαίνει», το Modi’in επιστρατεύει τους πόρους του προς κάθε κατεύθυνση, για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της εκπαίδευσης, της δια βίου μάθησης, της προσωπικής ανάπτυξης, της κοινωνικής συνοχής και της συνολικής ανάπτυξης, παρέχοντας ευκαιρίες μάθησης προσβάσιμες σε όλους και προωθώντας την τεχνολογική καινοτομία και την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων. Το Modi’in συνεργάζεται με όλους τους τομείς και φορείς, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Το MDCM του Modi’in προσφέρει βασικά εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα για την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας, την ενδυνάμωση των γυναικών, την προαγωγή της ψυχικής υγείας και την απασχολησιμότητα για άτομα ηλικίας 50+, μελέτες εμπλουτισμού της ψυχαγωγίας, αναπτύσσει καινοτόμα μοντέλα, ενισχύει την ανάπτυξη «μαλακών» και μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων και προωθεί την ενεργό συμμετοχή των πολιτών. Το MDCM καλλιεργεί σημαντικές συνεργασίες και συμπράξεις σε όλο τον κόσμο και είναι μέλος των διαφόρων παγκόσμιων δικτύων (π.χ. Δίκτυο Πόλεων Μάθησης της UNESCO, UIL και το σύμπλεγμα ESD). Το MDCM είναι επίσης ενεργό μέλος σε ευρωπαϊκά προγράμματα.