Skip links

ERASMUS+KA1: Innovative VET Curricula Development and Career Guidance for Learners with Special Needs

ERASMUS+KA1: Innovative VET Curricula Development and Career Guidance for Learners with Special Needs

  • Τίτλος προγράμματος: «Innovative VET Curricula Development and Career Guidance for Learners with Special Needs»
  • Δράση: ΚΑ1- Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων Κινητικότητα εκπαιδευόμενων και προσωπικού ΕΕΚ
  • Διάρκεια Έργου: 01/06/2015 – 01/06/2016 (12 μήνες)
  • Διάρκεια Κινητικότητας: 24/01/2016 – 06/02/2016 (14 ημέρες)
  • Εταίροι: – Κε.Δι.Βι.Μ2 Καινοτομία

– MBM Training and Development Center, UK

 

Περιγραφή:

Το έργο «Innovative VET Curricula Development and Career Guidance for Learners with Special Needs» οραματίζεται τη μαθησιακή κινητικότητα των ατόμων. 22 άτομα / προσωπικό της επαγγελματικής εκπαίδευσης (εκπαιδευτές, σύμβουλοι ανάπτυξης σταδιοδρομίας και οι διαχειριστές των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης) από το ΚΔΒΜ KAINOTOMIA θα καταρτιστούν και επιμορφωθούν για 14 εργάσιμες ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο σε συνεργασία με το Κέντρο Ανάπτυξης και Κατάρτισης ΜΒΜ.

Το έργο αφορά την επείγουσα ανάγκη να αναπτυχθούν καταλληλότερες Υπηρεσίες Καριέρας στην Ελλάδα για άτομα με ειδικές ανάγκες και επενδύει στο σχεδιασμό δημιουργικών και καινοτόμων πρακτικών ΕΕΚ για να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και τις ανάγκες των εκπαιδευομένων ΕΕΚ με ειδικές ανάγκες στην Ευρώπη. Γεφυρώνοντας το χάσμα των Ελληνικών εκπαιδευτικών στρατηγικών στον τομέα της LSN ένταξης περιλαμβάνοντας ομάδες ΕΕΚ, το πρόγραμμα στοχεύει να μελετήσει τις Βρετανικές καλές πρακτικές, παρέχοντας στην εκτεταμένη ομάδα των επαγγελματιών τη δυνατότητα να εργάζονται καθημερινά σε ιδρύματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα των αναγκών των εκπαιδευομένων ΕΕΚ. Επιπλέον, επιδιώκει να μελετήσει τις Βρετανικές και Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν τους μαθητές με ειδικές ανάγκες μέσα από την επαγγελματική υποστήριξη και συμβουλευτική καθώς και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Από την άλλη πλευρά, η μαθησιακή κινητικότητα επιδιώκει να μελετήσει μαθήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που προσφέρονται με καινοτόμα προσαρμοσμένα εφόδια και επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια όλων των διαφορετικών εκπαιδευτικών σταδίων, αλλά και σε όλα τα στάδια της μετάβασης. Αφορά λοιπόν μεθόδους και προσεγγίσεις της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού με επαγγελματικό υπόβαθρο και προσόντα για να υποστηρίξουν όλους τους μαθητές της ΕΕΚ. Οι καταρτιζόμενοί μας ενδιαφέρονται να μάθουν πώς εμείς, ως φορείς παροχής ΕΕΚ, θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε χωρίς αποκλεισμούς, καινοτόμα LSN φιλικά προγράμματα που θα λαμβάνουν υπόψη την κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα και τις εξελίξεις των εκάστοτε περιοχών τους, καθώς και προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που θα συνδέονται στενά με τις δεξιότητες που απαιτούνται στην τοπική αγορά εργασίας.

Γενικός στόχος του έργου είναι να πραγματώσει την κινητικότητα ΕΕΚ για τους διαχειριστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν την ένταξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, προσαρμόζοντας την συμβουλευτική καριέρας ατόμων με ειδικές ανάγκες και σχεδιάζοντας ενός φιλόξενου περιβάλλοντος ΕΕΚ και καινοτόμων προγραμμάτων σπουδών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Στόχοι του έργου είναι να χρησιμοποιήσει την πρακτική της κινητικότητας του προσωπικού στο Ηνωμένο Βασίλειο με σκοπό την παροχή στους εκπαιδευτές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, συμβούλους σταδιοδρομίας μας και διαχειριστές του προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν να βελτιστοποιήσουν τις πρακτικές παράδοσης της ΕΕΚ και τις υπηρεσίες επαγγελματικής καθοδήγησης για LSN με: την παροχή κατάλληλων, αποτελεσματικών οργανωτικών δομών εκπαίδευσης (σχεδιασμός προγραμμάτων ΕΕΚ και διαχείρισης προσαρμοσμένων στις ανάγκες του LSN), την κατάρτιση εκπαιδευόμενου προσωπικού υποστήριξης: εκπαιδευτές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, οι διαχειριστές, οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας, με τη στήριξη του σχεδιασμού των εξατομικευμένων και καινοτόμων LSN φιλικών προς το πρόγραμμα σπουδών ΕΕΚ και τέλος με την προώθηση της χρήσης της βιωματικής και υποστηρικτικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση ΕΕΚ για LSN.

Κατά τη διάρκεια της μαθησιακής κινητικότητας, το προσωπικό μας θα μελετήσει την εξειδίκευση της Εκπαιδευτικής Πραγμάτωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο εντός των Οργανωτικών Δομών, θα παρακολουθήσει τις πρακτικές του Προσωπικού Υποστήριξης Ειδικών Μαθητών, θα εργαστεί μαζί με τους Μέντορες και Οργανωτές και θα εντριφήσει σε Προσαρμοσμένες Εκπαιδευτικές Διαδρομές κατα τη διάρκεια της προ-εκπαιδευτικής κατάρτισης. Το προσωπικό μας θα συμμετέχει σε επιπρόσθετα εκπαιδευτικά κεφάλαια και σε προσαρμοσμένα μαθήματα πρόσβασης και κατάρτισης μαθησιακών κενών. Οι καταρτιζόμενοί μας θα επικεντρωθούν επίσης στην Εκπαιδευτική Παράδοση: Προσαρμοσμένος Κορμός Μαθημάτων, μελετώντας προσβάσιμες μορφές μάθησης, πολυεπίπεδα προγράμματα σπουδών και ευέλικτης παράδοσης, καθώς και σε διαφορετικούς τύπους Βοηθήματων Υποστηρικτικής Τεχνολογίας. Ειδική έμφαση θα δοθεί στην Εκπαίδευση και Ανάπτυξη, υπό την MBM TCD με την επωνυμία Ειδική Εκπαίδευση «Ευθύνη», που αφορά μια σειρά από θέματα αναπηρίας και στρατηγικές για την αντιμετώπιση LSN μαθησιακών αναγκών, καθώς και την περιγραφή των νομικών υποχρεώσεων, των στρατηγικών επικοινωνίας, στρατηγικές εξυπηρέτησης πελατών και παροχής εξειδικευμένων επιλογών για την προσαρμογή του περιβάλλοντος ΕΕΚ στις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευομένων. Η μεθοδολογία της μάθησης θα είναι μη-τυπική, χωρίς αποκλεισμούς και διαδραστική, προσφέροντας μια ανοιχτή πλατφόρμα μάθησης για την επαγγελματική και διαπολιτισμική ανταλλαγή μεταξύ των Ελλήνων και Βρετανών εταίρων.

Δυνητικά μακροπρόθεσμα οφέλη του έργου βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής ανάπτυξης των προσπαθειών μας προς την κατεύθυνση καινοτόμων υπηρεσιών επαγγελματικής καθοδήγησης ΕΕΚ, δίνοντάς την ευκαιρία στους καταρτιζόμενους να αναλύσουν συγκριτικά τη βρετανική και την Ελληνική εμπειρία και να αναζητήσουν μηχανισμούς συνεργασίας για μελλοντικά σχέδια μεταξύ Ελληνικών και Βρετανικών ιδρυμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης . Απευθυνόμενο στην Ευρωπαϊκή τάση για την προώθηση της πρόσβασης και καινοτόμων ευκαιριών ΕΕΚ LSN-φιλικών, το έργο επιτρέπει την ευελιξία στα διάφορα στάδια του συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και την παροχή κατάλληλων και ανταποδοτικών πόρων καθώς επίσης και την προσαρμογή των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις συγκεκριμένες ανάγκες και ικανότητες του κάθε μαθητή.

logos-program

X